29. rujna oko 300 ljudi iz cijeloga svijeta susrelo se u sjedištu Beja u Warmenhuizenu u Nizozemskoj na simpoziju na temu Okus, zdravstvena vrijednost & noviteti cikle i celera.

Obje kulture su veoma važne u poslovanju Beja te im raste popularnost na globalnoj razini. Martin van der Voort, Bejov direktor prodaje objasnio je: „Cikla je u prvih pet kultura u Bejovom portfelju te je već dobro afirmirana na svjetskoj razini. U isto vrijeme povećava se interes za celer u ostatku svijeta“. Istočna Europa je trenutno najveći proizvođač cikle u svijetu, ali i ostala područja poput Južne Amerike dobivaju na važnosti. Dok Zapadna Europa trenutno proizvodi trostruko više celera nego ostatak svijeta zajedno, povećava se interes za ovom svestranom i zdravom kulturom u nizu novih tržišta.

Publika koja je, između ostalih, uključivala proizvođače, agronome, marketinške agente te znanstvenike, prisustvovala je širokom rasponu prezentacija koje su obuhvaćale sve od tehnologije proizvodnje i oplemenjivanja, do agronomije i marketinga. Za predavanja vezana uz zaštitu usjeva te uzgoj novih varijeteta, delegacija se podijelila na dvije grupe od kojih se jedna fokusirala na crvenu ciklu (i obojanu) dok se druga specijalizirala za celer.

Jedan od ključnih izazova za sjemenarske kuće poput Beja je rukovoditi sa različitim zahtjevima različitih dijelova opskrbnog lanca. Na primjer, uzgajivači žele visok prinos, dobru kvalitetu te otpornost na štetnike i bolesti. Oni koji pakiraju sjeme i dorađivači žele proizvod koji je ujednačen i jednostavan za rukovanje, dok je maloprodaja usredotočena na izgled proizvoda . Na kraju krajeva, potrošač je najvažniji, stoga su okus, tekstura i izgled na vrhu ljestvice prioriteta. Zdravi usjevi su profitabilni usjevi, stoga oplemenjivač Jack van Dorp, predstavnik Bejovog tima za fitopatologiju i tehnologiju sjemena, objašnjava kako se pridaje pozornost detaljima u svakoj fazi proizvodnje, od selekcije nove roditeljske linije do kontrole kvalitete i tretmana sjemena.

 

Marketing

Novi načini prerade i promocije cikle razvijaju su diljemsvijeta, a prezentacija dr. Dorote Konopacke sa Istraživačkog instituta za hortikuturu iz Poljske naglasila je kako moderne tehnike prerade hrane, kao npr. mikrovalno sušenje i lakto-fermentacija, osiguravaju kvalitetu proizvoda i otvaraju nove mogućnosti za proizvođače. „Cikla se s pravom smatra veoma zdravom,“ naglašava ona. „Odličan je izvor folata i betaina, što pridonosi zdravlju srca i krvožilnog sustava“.

Nova tržišta celera također su u razvoju, kako objašnjava Bejov prodajni menađer za Poljsku, Ireneusz Ruciński. Tradicionalno, prodaja se bazirala na svježi celer u rinfuzi, a sada se može pronaći u miješanim pakiranjima u supermarketima te u širokoj paleti prerađevina, kao ukiseljeni, u juhama, salatama, pa sve do novog trenda- pommes fites i čips od celera.

Jedna je stvar razviti novi koncept, ali potrebno je tadataj koncept prodati potrošačima. Da bi to postigli, britanski proizvođači okupljeni oko G's-a, razvili su svoj vlastiti brand 'Love Beets'. Ostvarivši rastuće poslovanje u Sjevernoj Americi, koje uključuje prodaju svježe i prerađene cikle, pored čega i sokove, tvrtka ima za cilj širenje diljem svijeta. „Trebamo biti inovativni i angažirani oko kupaca i potrošača,“ naglašava direktor G's-a Graham Forber, te dodaje „'Love Beets' je globalni brend kojem predstoji uzbudljiva budućnost, ali se moramo još mnogo potruditi oko toga“.

Sudeći po iskazanoj dobroj energiji predavača i polaznika Bejovog simpozija, može se naslutiti veoma svijetla budućnost cikle i celera diljem svijeta.